تبلیغات
پهلوون/Pahlevoun

پهلوون/Pahlevoun
 
قالب وبلاگ
حمایت ازما
دوستان لطفا جهت حمایت از ما از سایت زیر شارژ خریداری کنید.با تشکر شارژ همراه اول-ایرانسل-تالیا-رایتل
برنامه های من
دوستان با این برنامه میتونید کالری مصرفی بدنتون رو محاسبه کنید.
کالری متر ورزشی
بنر دوستان
video
زمان متوقف نخواهد شد
از كجا آمده ام؟
دردهای عضلانی چیست و چگونه بوجود می آید؟
سلولهای عضلانی پس از انجام فعالیتهای ورزشی شدید، به علت عدم فرصت کافی برای استفاده از اکسیژن ، در نتیجه مصرف انرژی و سوخت و ساز باعث تولید،” اسید لاکتیک” میشوند. تجمع این ماده در عضلات باعث ایجاد درد می شود، که ممکن است تا ۴۸ ساعت ادامه یابد و به تدریج با جذب “اسید لاکتیک”، درد عضلات نیز کاهش یابد. حال در پاسخ به این سوال که چگونه می توان تولید این ماده را کاهش داد، باید گفت که با تمرینات خاص وعادات غذایی مناسب و روشهای خاص ورزشی می توان از تولید اینماده تا حدی جلوگیری نمود.


قبل از پرداختن به روش های کاهش اسید لاکتیک باید بدانیم که این ماده چرا و چگونه درعضلات وماهیچه ها تجمع می یابد؟به هنگام انجام تمرینات ورزشی،

گلوکز یا قند خون مورد استفاده سلول های عضلانی قرارمی گیرد و به یک ماده شیمیایی به نام ” پیرووات” تبدیل می شود . زمانی که ورزش به آرامی انجام

گیرد، اکسیژن کافی در دسترس سلول قرار گرفته و ” پیرووات ”حاصل از سوخت و ساز گلوکز به دی اکسید کربن و آب تبدیل می شود، دی اکسید کربن نیز از

طریق شش ها از بدن خارج می شود. اما در صورتی که ورزش با شدت و سرعت بیشتری انجام گیرد، برای تبدیل تمام” پیرووات” به دی اکسید کربن

وآب،اکسیژن کافی در دسترس وجود ندارد و در نتیجه بخشی از پیرووات ها به اسید لاکتیک تبدیل شده، و سبب احساس درد در عضلات می شود که خود

این امر در نهایت مانع از انجام فعالیتهای عادی عضلات می شود.

نقش تغذیه و مایعات توجه داشته باشید باید به هنگام فعالیتهای ورزشی، از قبل آب کافی مصرف کرده باشید.همچنین به هنگام ورزش و پس از آن از مواد

غذایی استفاده کنید که به راحتی قابل هضم و جذب باشند. علاوه بر این ، تغذیه پس از ورزش باید شامل ترکیباتی از “کربوهیدرات” و“پروتئین” باشد.

نحوه ورزش کردن

انجام تمرینات ورزشی با فاصله های کم، سبب کاهش تولید” اسید لاکتیک ” خواهد شد. باید برنامه زمانی ورزش را، به دو یا سه روز درهفته برسانید. ورزش

های که با یک سیکل چرخشی، شامل ورزشهای سخت، توام با ورزشهای ملایم و متوسط باشد بهترین شیوه است. بدین ترتیب بدن شما خواهد آموخت که

چگونه” اسید لاکتیک” ایجاد شده از ورزشهای شدید را خنثی کند. در نتیجه به هنگام مسابقه، می توانید بدون احساس اثرات منفی”اسیدلاکتیک” در ماهیچه

های خود، به مدت طولانی تر ورزشهای سخت تری انجام دهید. به طور کلی تغذیه خوب، استفاده از مایعات به مقدار کافی و انجام ورزش های مناسب به

شما این امکان را خواهد داد، تا بتوانید بدون اثرات منفی” اسید لاکتیک ” بر ماهیچه ها و محدود شدن غلبه کنید و فعالیت سخت و شدید را انجام دهید.

 

منبع:علم و عضله
 



طبقه بندی: نكات علمی ورزش،
برچسب ها: دردهای عضلانی، اسید لاکتیک،
[ شنبه 16 دی 1391 ] [ 12:49 ب.ظ ] [ morteza shafiee ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

گر بر سر نفس خود امیری مردی
ور بر دگری خرده نگیری مردی
مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری مردی

یا شاه مردان علی
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
Gallery
برای نمایش گالری روی عکس كلیك كنید

برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

اخبار ورزشی
قالب بلاگفا حافظ پارس خودرو